onsdag 29 januari 2014

Dygn 41

Idag har jag ställt iordning stora hagen i allrummet. Eftersom vi har öppen planlösning och kök/allrum i ett och samma rum så måste jag ha lite avspärrningar. Vill ju inte att någon ska ramla ner för trappan.
De övriga hundarna kan gå in i hagen när de vill ,vissa är mer intresserade än andra.
Caspian håller sig borta eller på behörigt avstånd,gamle Teddy vår havanaise brukar aldrig visa något intresse men har idag velat vara med. Såklart fick ju gammelman fostra dem lite. Nyttigt för de små.

Thea ser till så att allt går rätt till.
Hade ju kanske väntat mig lite mer upphetsning och nyfikenhet men dessa coola valpar
tog en sväng kollade läget.

  För att sen återvända till korgen och sova.
Inget rubbar detta gängs lugn.
De har så mycket Thea och Othello i sig jag såklart det är ju föräldrarna men de har ärvt så mycket av deras små egenheter. Tex vill sova nära gärna i kring halsen.
Kryper tätt intill borrar nästan in sig för att sen somna gott.
Inte så pussiga utan kramigare.

Här har vi två besökare Fidelie och Mimmie,


Fidelie älskar dem hon är tålmodig och låter dem göra allt på henne.
Mimmie nyfiken men tycker inte de är lika kul.
Stella borstar tänderna efter maten.
På tal om mat. Vi kan numera inte använda micron ;) för var gång den går igång tror valparna det är matdags. Jag värmer ju deras mat i den.

Ferdinand på rygg såklart.

Gullefjunen <3


Fidelie tvättar Stella .
Stella igen. De hade lite dragkamp med trasan också.

Som värsta kungen ligger han,

Finns det hjärterum så finns det stjärterum.

Basil och Stella ser ut att öva danssteg.

Sen har ju Belles matte och husse varit på besök.
Det gillar Belle.

och kusin Hannah med mamma Camilla tittade också inom.
Det var nya bekantskaper för valparna.
Ja som ni ser de älskar alla.

Vill fram och hälsa 

Hej jag heter Bianca!

Sen kunde man somna gott bredvid.

Ingvars hand och Belle


Jag är väl i allfall nästan fågelhund.

Ferdinand tittar långt efter Ingvar.


 Innan ögonen blir så trötta så trötta.
Vet ni vad Ingvars skägg är mycket tuggvänligt hälsar Bianca.


1 kommentar: