onsdag 1 januari 2014

Dygn 13

En av de små ville se vad 2013 hade att erbjuda. Bianca öppnade sina ögon igår. Hon är så söt denna goa fina tjej. Tittade lite plirande. 
Jag blir så varm i hela kroppen när jag bara sitter och njuter av dem. Luktar in den goda valpdoften i allafall nu när magarna åter är ok. De är uppe allt mer på sina ben och rör sig fort nu lådan trots att de inget ser. Thea är så kul när hon diar dem. Först ligger hon på sidan sen efter en stund rullar hon över på rygg. Vissa hänger kvar i tutten annars är et försten som gäller och de diar från alla håll och kanter.
Nu när de börja bli större är det ju lättare för dem att kravla upp på henne men inte i början.
Har inte tidigare haft en hund som gett di i ryggläge.
Fast här sover hon gott på sidan trots att eller pga mitt och farmor Gunillas tjattrande vi sidan om.
Farmor är så sjuk i det små. Här är det lilla Bianca som myser.
Om ni tittar noga så har hon ögonen öppna.
Klicka på bilden så blir den större.

Belle närmast sen Lufsen och längst bort Lady

Belle och Bernard

Vackra och med det mycket passande namnet Ferdinand som är ett par hg tjockare och rundare än de andra. Kan också kallas mini Othello för han var likadan som valp.

Jag bara älskar deras olika sovställningar.
Belle,Bernard och Ferdinand

förstår ni att jag njuter?


 Fortfarande inte större än att de får plats i händerna.
Bianca .
Goa tjocka magen.

Fler som gillar att sova på den.


imorgon blir de två veckor och veckor kort......hoppas jag.
Men allt är lugnt och harmoniskt. Vi bara njuter!!

2 kommentarer:

  1. Vilka godingar :) farbror Truls hälsar till de små o gammelmosterfaster freija :) el vad hon nu blir ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, de ser verkligen ut att ha det mysigt!

    SvaraRadera