tisdag 11 februari 2014

STOR dag

Jajamensan det har det varit.
Idag skulle vi ju åka bil till bästaste veterinären med babymatte och farmor.
Babymatte trodde nästan hon glömt oss hemma för det hördes INGENTING bak i buren.
Tss åka bil är ju bara jättemysigt och gott sover man.
När vi kom fram trodde vi först vi kommit fel,
Var ju värsta kramkalasveterinärmottagningen.
Men tro inte att vi tackar nej till lite extra mys man får väl ställa upp.


 Farmor passade ju såklart också på.

 Tittar dig djupt in i ögonen

Sen var det dags.
Först ut var Stella
Kolla ögon.


chipmärkning
kliade lite

sen hade han så gott godis att bjuda på.
Inte ett pip sa jag=)


 Vet ni en sak. Vår snälla veterinär är en kramis han också.
En fin fin kram fick jag ,ja Bianca alltså


 Vaccinerad tss en barnlek
 Hade ju viktigare saker för mig.
Fanns ju godis som skulle ätas upp.

 Belles tur.
Ser ni så glad veterinären är?
Matte fick mycket beröm över oss.
Starka breda underkäkar, kompakta,jämna
En MYCKET fin kull.
matte och farmor pös av stolthet.

Hjärtat ok!


 Chipmärkning och godis .


 Japp det är på plats.



Som ni ser vårt bett och käke kollades noga.
Här Ferdinand
Låt han titta tröttnar jag kan jag ju alltid knipa till lite.
Vi hade ju en stark käke jag kan med tänderna visa hu starkt ;)

Puss på dig Ferdinand

Godis ÄR gott!

Gott och bli kliad av farmor också.

Sen var det Lufsen

Allt bara bra!
Inte någon tyckte att det var något otäckt.

De var kolugna hela tiden.
 Basil väntar på sin tur.
Veterinären kunde undersöka dem noga utan några protester.
Ser ni i bakgrunden?
Blev inte mycket gjort av personalen när vi var där=)

Basils ögon ok


Är man kille då får man räkna med att han vill räkna där bal
en,två japp fler fanns inte=)

Alltså babymatte nu är du pinsam.
Ta kort när han klämmer på mina juveler.

också spruta
Chipmärkning och
GODIS.


Härligt att åka till veterinären med ett sådant här gäng.
Lugna ,stabila i alla lägen.
Inget pip ingen som är orolig.
Sov gott hela vägen hem också och då ska ni veta att vi har en timmes körning.
Än en gång ett kvitto på att "mina" valpar blivit väl socialserade uppväxta i en trygg och lugn omgivning med en underbar mamma som gett dem en bra start.

Men lite busiga var vi. I den fina hagen veterinären plockade fram passade vi på att både kissa och bajsa.
Farmor hade fullt jobb att hålla rent efter oss.






2 kommentarer: