söndag 9 februari 2014

Dygn 52 .......tror jag

Skåne har bjudit på ett underbart vårväder och vi har varit ute mycket.
Men kameran frös och ville inte följa med ut ;)
Nu känns det som man behöver ögon i nacken för valparna utforskar varje skrymsle av trädgården.
Det är full fart och jag lovar valpar är snabba.
Fidelie håller igång dem också i vanlig ordning med hjälp av Thea.
 Thea hade nog snappat upp något om valpfostran på nyheterna för i går kväll envisades hon med att hoppa in i sovhagen med goda lördagsbenet och tro inte en valp fick närma sig.
De tittade förvånad med en min som sa vad sjutton tror hon att hon är?
Rädda nej inte ett dugg men lite respekt hade dem.
Nyttigt!
Sen har vår goa kennelpojke varit på besök.
En pärla om vi reser bort. Är så duktig med att hjälpa mina barn med hundarna när vi inte är hemma.
Idag har jag haft en sån där underbar huvudvärk.
Vet ni vad bästa medicinen är:
Ett gäng ljuvliga valpar som bara vill upp och pussad och kramas
 Ett och annat tjuvbett får man ju såklart räkna med.
 Basil kvalitetsgranskar IKEA pallen.
Ok mycket tuggvänlig.

Sen tog jag veckokort 














Fattar inte hur jag ska kunna släppa iväg dem på torsdag.
De är så fina.
Även om de just nu håller ett jäkla hallå här=)
Full rulle på dem. De brottas och jagar varandra. 
Ger lite tjuvnyp och är alldeles underbara.

4 kommentarer:

  1. Snyft...snart är mitt valp-frossande över för denna gången! Är jätteglad att du vill dela med dig till oss som längtar men inte har möjlighet att skaffa en av dina sötnosar just nu! Men den som väntar på något gott....! <3
    Kram Pernilla i Malmö

    SvaraRadera
  2. Ja de är underbara dessa valpar. Förstår att det känns även om du vet att de kommer till bra hem. Jag för min del hade aldrig klarat ditt jobb. Jag hade behållit alla valpar för mig själv. Just därför får vår lilla älskling inte några valpar. Hade varit jättekul men dels bor vi i stan i lägenhet och sen tror jag att jag vill behålla
    alla och det är ingen bra lösning

    SvaraRadera
  3. Ja de är underbara dessa valpar. Förstår att det känns även om du vet att de kommer till bra hem. Jag för min del hade aldrig klarat ditt jobb. Jag hade behållit alla valpar för mig själv. Just därför får vår lilla älskling inte några valpar. Hade varit jättekul men dels bor vi i stan i lägenhet och sen tror jag att jag vill behålla
    alla och det är ingen bra lösning

    SvaraRadera
  4. Det är helt otroligt vilken fin kull du har fått! Jag kan tänka mig att det kommer bli svårt att släppa dem...
    Krya-på-dej-kram - hoppas huvudvärken har gett sig!

    SvaraRadera