torsdag 6 februari 2014

7 veckor

O inte en endaste veckobild eller vikt. Tror jag väntar till lördag då farmor kommer.
Men bilder det har jag och tar jag. Svårt att låta bli med sådana fina objekt.
Ni ska bara veta hur härliga de är.
Dagarna tillbringar valparna ute med oss andra och en ute tur minst varje dag.
Det är full rulle blandat med sömn i diverse olika ställningar.
Sätter jag mig ner på golvet kommer alla springande och klättrar upp.
Bli kliade bakom örat gillas mycket.
Ofta slutar det med att de somnar huller om buller i mitt knä.
Är så otroligt glad i kullen.

Det blir bilder i en salig oordning.
Ferdinand sover gott hos Fidelie.


Så vacker.

Skärpan är dålig men kan inte låta bli.
Den här lille mannen Basil har tydliga drag av faster Freija.


Hon var nämligen också väldigt glad i att bita sig fast i gardiner och lyckades med konststycket att dra ner gardin med stång och allt. Även hon var en väldigt lugn valp till en början
Hmm undras vad det ska bli av den här lille pysen;)
Ser ni att Fidelie tuggar ben?

Jag hade lagt ner ben till de små men det dröjde inte länge förrän Fidelie försåg sig.
Vill valparna smaka morrade hon tyst och de lät henne vara.
Bra träning.

Låt henne tugga vi har det så bra ändå.

När Fidelie lämnat ett mjukt ben var Bianca inte sen att ta över.

Tittar ni på mig eller?
mjuktuggade ben är det bästa som finns.

Sen det här med sovstilar.
Basil sover gärna hos mjukisdjuren.

Ska du ta bilder tänker inte jag sova  tänker Ferdinand.


Lufsen sover gott vid gardinen.

Lady har hela korgen för sig själv.

Sen kom ju husse hem från jobbet.

Gissa varför han står på ett ben?
Fniss valptänder är vassa.

Men vi vill ju bara att du ska bocka dig ner.

Så du kan kela oss!

Här delar Basil och Belle på ett tuggben.

Jag tuggar på tunneln jag.


Syrran gav upp nu är det bara mitt!

Basils runda goa mage

2 kommentarer:

  1. Vad stora och fina Theas små guldklimpar blivit! Känner igen mig så mycket i det du skriver :) särskilt i sovställningarna och i de glada hälsningarna när man sätter sig hos dem :) Älskar deras tan-teckningar <3

    SvaraRadera
  2. Uuuuuj!
    Kände att jag knep in tårna här när jag ser bilden på husse på ett ben :)

    SvaraRadera