tisdag 4 februari 2014

Dygn 47

Det kan ju kanske tyckas och tros att mamma Thea helt tappat intresset för de små eftersom det är så sällan hon är med på bild. 
Så är det ju givetvis inte. Hon har varit lite trött på dem under avvänjningsperioden och inte tillbringat så mycket tid med dem. Men nu när de förstått att mamma är mysig till annat med så tillbringar hon massor hos dem.
tvättar dem såklart






 busar med dem
 ja är en helt underbar mamma

Basil och Thea
Eftersom jag ger valparna lite nya utmaningar var och varannan dag så var dagens det här;
Köpte en ny skrivare och det satt sådan här kartong på var sida. 
Basil trodde direkt att det var en ny säng åt honom

La sig och sov i den direkt.
Tss utmaning trodde jag
Sen satte jag in en stor kartong som de kan krypa in och ut i bita och slita i.
Super kul!

Idag har det också varit stora skönhetsdagen.
Det är ju så att små valpar får uppblötad mat och de doppar öronen bla.
Gissa vad deras öron är fulla av?
Idag har det borstats och kammats. Hade det inte varit för kylan hade de fått ett bad redan nu.
Kan säga att de gillar mycket att ligga i knät och bli pysslade med.
Såklart fick klorna sig en omgång också.
Är verkligen så mysigt att sitta och pyssla med dem en och en.
Sniffa deras goda valpdoft.
Efter att jag hållit på med dem en hel massa så blev de ju såklart trötta.
De sötaste som finns.


Nu har jag ju lagt in ett gäng sov bilder men jag lovar att det är full rulle här nu om dagarna.
De är utbrytarkungar så det gäller att ligga steget före för de är smarta de rackarna också.
Igår när jag kom hem från kvällsrundan med de stora var Uffe i duschen och det fanns valpar överallt!
Lyckats putta upp en lite glipa intill väggen och sen var de ute glada i hågen.

Här är det Bianca som tagit över "sängen"

 Lufsen och Lady delar på ett ben,
 Och Basil sover hos elefanten.
Kram på er!!!

1 kommentar:

  1. Ha ha ha!
    Tycker nästan jag kan se framför mig hur ni försöker samla in vimlande valpisar! :) Bra gjort gänget! De behövde säkert lite extra rörelse!

    SvaraRadera