lördag 21 december 2013

Valparna dag2

Efter en natt med många kisseturer så vände det tidigt imorse.
SKÖNT!
Givetvis har jag tagit tempen på henne vilken är lite förhöjd som det brukar. Hennes allmäntillstånd är helt normalt så det känns som om allt är ok med Thea.
Valparna mår finfint. Alla har gått upp i vikt och passerat sin födelesvikt.
Det är ett bestämt gäng de vill ha Thea hos sig hela tiden och de ligger nära nära henne.
De brås nog på både Thea och Othello som båda är hundar som gillar närhet=)
Thea är en lugn och beskyddande mamma. Tar sina turer ut till oss för att se om det bjuds på något gott.
Har inget emot att de andra hundarna vill titta in men det har jag.
Inga andra hundar än Thea och valparna i valprummet. Där är jag stenhård.
Vill inte ha in några baciller där.
Ikväll kom farmor Gunilla på besök . Thea låter oss gärna komma in och titta men lägger beskyddande tassarna om valparna. 
Se men inte röra tycks hon mena. 

Idag har vi märkt om valparna. Thea hade tagit bort förra märkningen och jag hade lite huvudbry innan jag fick rätt på dem igen.
Eftersom jag rör dem så lite som möjligt och de ännu är så små har jag inte hunnit lära mig skilja på dem utan att jag tar upp dem.
Såklart passade vi på att ta en och en bilder.













Lite mer ögongodis !









1 kommentar:

  1. Ha ha ha!
    "Min" lille favorit Lufsen som räcker ut tungan åt knäppa babymatten :D
    Sötnöt!
    Mängder av virtuella pussar kan ju fungera trots smittorisk!

    SvaraRadera