torsdag 19 december 2013

Äntligen!!!

Som den finaste förtidiga julklapp full av godingar så kom de då äntligen.
Thea och Othellos valpar.
Allt startade i går kväll.Både jag och Uffe märkte att något var på gång.
Hela natten varit orolig. Hon har sprungit ut och in för att kissa.Har ju tryckt på så klart.
Bäddat,hässjat ja allt enligt skolboken.
kl 03,16 gick slemproppen.
Såg aldrig när vattnet gick ,kan ha gått utomhus men svårt att se i mörkret.
04,37 började hon få krystvärkar och sen dröjde det inte länge innan
gjorde entre
En mycket vältecknad black/tan kille.
Snabbt och lätt utan hinnor kom han.
Sen var det dags för väntan igen.
Thea hade ont.
men efter ca 1,5 timmes väntan så
kom
en ljuvlig liver/tan tik.


Thea var förvirrad ,vad var det som trillade ut. Vad skulle hon göra med dem.
Samtidigt som hon hade värkar och det tryckte på.
MEn det dröjde och dröjde.
Hann med lite frukost och massor av cola för att hålla mig vaken
men så äntligen gjorde en liver/tan tecknad 

helt perfekt tjej. Underbart vacker.
Thea började förstå vad det här med valpar innebar.
Tvättade och pysslade mellan värkarna
och innan vi hann med så låg


i lådan. En black/tan kille till. Även han vältecknad och väldigt röd i sitt tan.
Behöver jag skriva att Theas polett ramlat ner vid det här laget.
Thea fick lite pigga upp dricka och lite pigga upp mat då hon var trött.
För nu gick det undan
En liver/tankille som pappa Othello.
Så var det dags att vänta igen.
Thea fick komma ut och kissa och vi sprang lite med henne för att skynda på det lite.
I hallen med sällskap av Mimmie och Fidelie tittade en liten svag liver/tan kille ut

Han diade lite fick lite pigga upp dricka men orkade inte.
Trots allavåra försök så somnade han in.
Ofta är det ju något fel och naturen har sin gång.
Då hade alla 
 kommit som veterinären såg på ultraljudet.
Thea la sig till tro. Somnade lite högt snarkande.
Men man ska aldrig vara säker nästan två timmar senare och vi trodde det var efterbörder på vägg ut då kom
En liver/tan tik till!!!
Sen var det äntligen stopp.
Thea modersinstinkter ökade för varje valp och när Belle tittade ut visste hon precis vad som skulle göras.
 Tror inte jag behöver skriva om hur trötta både jag och Thea är.
Thea ligger här i lådan bredvid mig med sina små runt sig.
Allt är lugnt och stilla . Valparna diar och mår bra,mjölken kommit igång.
Harmoni råder för stunden.
Nu hoppas jag att alla valparna ska klara de första kritiska dagarna lika bra som de klarat denna dag.
Men det återstår att se.
Just nu njuter vi och återigen får jag sova till ljudet av diande valpar.
UNDERBART


8 kommentarer:

  1. Åh vilka underbara valpar med så fina julinspirerade disneynamn :) blir helt rörd.
    Grattis grattis

    SvaraRadera
  2. Stort grattis. Håller tummarna att alla fortsätter må bra

    SvaraRadera
  3. GRATTIS!! Så fina valpar! Ha en underbar jul med de små!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Grattis! Härligt att få följa ännu en valp-blogg och dina ljuvliga valpar även om det är självplågeri när man bara skulle vilja att en av dem blev min. Men som sagt min tid kommer...:-) passar på att önska en God Jul och Gott Nytt År!
    Kram Pernilla i Malmö

    SvaraRadera
  5. GRATTIS!!!!!
    Kul du har 6 för samma summa blev det hos en armiskennel där en väns hane är pappan :)
    (Förresten förlorade de också en...)

    SvaraRadera
  6. Jättestort grattis till finfina valpar! Ska bli så kul att följa valpbloggen!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. HejCarina! Stort grattis till din härliga kull. Jättekul art få följa tiden innan. God Jul önskar jag, Robert o Molli

    SvaraRadera