söndag 8 december 2013

7 veckors dräktighet

Bröstkorg 70 cm
Midja 65 cm
Vikt 17,2 kg

Idag kände jag de först asmå nätta sparkarna i magen!!!!
Lika magiskt varenda gång!!!!
. I onsdagsmorse när vi gick vår vanliga 3 km runda innan jobbet så vägrade Thea fortsätta när vi gått 500 m. Hon vände på klacken och skulle hem. Inte bråkar man med en dräktig till men jag tycke det var lite trist att gå exakt samma och fick dra henne med mig dit jag ville. På kvällen ville hon däremot gå med igen.
Hon är konstant hungrig har ökat på hennes mat lite. Hon har svårt att hålla riktigt tätt och vi är uppe ett par gånger per natt för kisseturer sen får hon ha hjälp upp i sängen igen.
Enda gången det blir riktig fart i henne är när det är dags för mat annars är det sovläge.
Idag har vi fixat till valpningsfrisyren. helrakat och kortklippt.
Undras om hon går tiden ut?


1 kommentar:

  1. Finmagen!
    Fast lite ser hon ut som "HALLÅÅÅÅ! Nu ramlar de ju hullerombuller alldeles ju!"
    (Jodå, jag vet att de inte kan :D )

    SvaraRadera